Discussion | « Back to Topics
Amberstar: príbehy z Lyramionu (1)created by: dj, 30.09.2008, 15:06
modified by: dj, 26.05.2016, 17:03
Začať Amberstar je nutné vygenerovaním svojho hrdinu, a to spustením súboru MAKECHAR.EXE. Je tu možnosť výberu obrázku tváre, mena, pohlavia a samotné (takmer náhodné) generovanie parametrov, reprezentované kockami. Po pár minútach (pätnástich) klikania na kocky mi padá číalo 60 na silu (STR) a keďže plánujem hrať za bojovníka, ďalej neklikám. Padlo mi tiež 60 na inteligenciu (INT), čo dáva tušiť, že môj hrdina nebude vyzerať tak sprosto ako bežný bojovník. Škoda nízkeho parametra rýchlosť (SPE), ktorý je dôležitý pre iniciatívu v súbojoch. Môj vek generátor odhadol na 18 rokov, hmm to už bolo dávno. Vyberám teda vhodný bradatý face, zadávam meno a poďme na to...
Amberstar, príbehy z Lyramionu (1)
Začať hru je nutné vygenerovaním svojho hrdinu, a to spustením súboru MAKECHAR.EXE. Je tu možnosť výberu obrázku xichtu, mena, pohlavia a samotné (takmer náhodné) generovanie parametrov, reprezentované kockami. Po pár minútach (pätnástich) klikania na kocky mi padá číalo 60 na silu (STR) a keďže plánujem hrať za bojovníka, ďalej neklikám. Padlo mi tiež 60 na inteligenciu (INT), čo dáva tušiť, že môj hrdina nebude vyzerať tak sprosto ako bežný bojovník. Škoda nízkeho parametra rýchlosť (SPE), ktorý je dôležitý pre iniciatívu v súbojoch. Môj vek generátor odhadol na 18 rokov, hmm to už bolo dávno. Vyberám teda vhodný bradatý face, zadávam meno a poďme na to...
Ďalšie postavy v hostinci, čo majú nejaký problém sú Breth, ktorého trápi nebezpečný sliz vo vínnej pivnici, Oldamiel, ktorý stratil svoj starý prsteň a jedna mačka, ktorá čisto teoreticky ani žiadny problém mať nemusí, ale zatiaľ s ňou neviem nadviazať rozhovor. V hostinci sa dá samozrejme za poplatok aj prespať a ako súčasť pobytu all inclusive na jednu noc je v cene aj ľudový liečiteľ. Niečo mi hovorí že tu pár nocí ešte strávim. No dosť bolo zábavy, ide sa späť do ulíc, hľadať vlastný dom.
Po chvíli nachádzam cech bojovníkov, ale guildmaster tvrdí že nemám ani jednu skúsenosť z boja, tak ma nemôže prihlásiť. Škoda. Nachádzam obchod s potravinami a aj miestny hypermarket "zmiešaný tovar" so 14 položkami na predaj. Samozrejme nakúpim zopár faklí, v partii zatiaľ žiadneho Gandalfa nemáme a preto musíme byť pripravený posvietiť si v tme aj menej sofistikovaným spôsobom. V potravinách nakupujem jedlo, neviem teda, koľko toho Silk skonzumuje, ale 10 kúskov by malo zatiaľ stačiť. Je tu aj obchod s Raftami, tu skočím keď pôjdeme splavovať miestne divoké rieky. Nakoniec sme našli obydlie šéfa miestnych politických štruktúr, Lorda Karwaina. Ten nám dal za úlohu vyčistiť mestské stoky od obrovských potkanov. OK, toto bude pre nás začiatočníkov to pravé na získanie sebavedomia, beriem si od Karwaina kľúč od stoky a ide sa deratizovať. Quest: Mestské StokyPo odomknutí a vstupe do stoky sme ešte vybrakovali jeden sud, zobrali z neho nejaké fakle a zliezli po rebríku do toho smradu. Prekvapila nás čiernočierna tma. Ešte že máme tie fakle. Pre poriadok ešte krátky pohľad do inventára, vyzbrojím sa kuchynským nožom, Silk má svoj obušok a nahádžeme na seba čo sa dá, teda kabáty a topánky. Po pár krokoch v stokách už vidíme prvého prerasteného potkana a zahájime krátky frontálny ťahový útok. Neviem čo je so Silkom (či nemá náhodou v gatiach), lebo ani raz sa netrafil, nakoniec som musel potkana doraziť sám drastickým úderom noža za 4LP ( za 4 LP by to bol smrteľný úder aj pre nás so Silkom, keďže máme obaja po 4 životy). O kúsok ďalej nás čakal ďalší súboj, tentokrát vyrovnanejší, proti 2 veľkým potkanom. No a Silk sa opäť zdržal akéhokoľvek zásahu, snáď nemá niečo s očami. Ku cti nám môže slúžiť aj to, že nás zatiaľ vôbec nezasiahli. Sme obratný a rýchly ako hadove nohy, teda hlavne Silk. Prechádzame ďalšie zákruty v kanáloch a v jednej rúre s vytekajúcou vodou nachádzame cenné veci, menovite strieborný prsteň, starý prsteň, náhrdelník a ručičkové hodinky. Strieborný prsteň si nasadzujem, zvyšuje obranné číslo. Ručičkové hodiny po použití miznú a pridávajú digitálny merač času na hlavnú obrazovku, zaujímavá to forma mágie. Teraz už vieme okrem dňa aj noci aj presný čas, takže nás už nebudú vyhadzovať z obchodov, mimo otváracích hodín do nich nepolezieme. Pomaly prechádzame kanálmi, pálime ďalšie fakle a v jednej z chodieb nachádzame vedľa mŕtveho tela nejaké predmety: sekera, kožená vesta, luk, šípy a pakľúče, ktoré si hneď berie Silk. Pozerám do automapy, čoskoro objavíme aj posledné čierne miesto na mape a vykynožíme populáciu kanálových potkanov raz a navždy. Vchádzame cez kovové dvere do ďalšej miestnosti, kde sa nám naskytne hrôzostrašný obraz: samotný hovoriaci Kráľ Veľkých Potkanov sa chystá na oltári rituálne zavraždiť čiernu mačku. To musí byť Sunnin Félix. S bojovým pokrikom "za Fééélixááá" sa obaja vrháme na Rat Kinga a jeho troch strážcov. Tento súboj však vôbec neprebieha podľa našich predpokladov. Z kráľa potkanov sa vykľuje inteligentný a v magických kúzlach sa vyznajúci sviniar. Nie že by som chcel ukazovať prstom, ale Silk schytal plnú dávku, je absolutne vytuhnutý (Stunned) a navyše otrávený (Poisoned), takže jeho "obratnosť" je nám už naprt, a moje šance na vyhratie súboja to značne znižuje. Netrvá to dlho a môj spolubojovník padá mŕtvy na zem po sérii presných 3 bodových zásahov potkanov. Ako na potvoru, aj Kráľ sa triafa a úderom za 5 LP ma posiela do večných lovíšť bohyne Bala, ktorá nám otvára bránu...
V hre sa dá samozrejme ukladať pozícia, škoda že iba jedna (avšak nie je problém po uložení v hre zabaliť celý adresár s hrou a uložiť si ho ako pozíciu). Takže Load a ide sa znova, ale teraz sa ešte pred záverečným súbojom v stokách vrátim do mesta. 30.9.2008, DJ
|
Partners
|